Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Németország legnagyobb vállalatai
The German 40
By Paul Maident
Forbes Magazine, February 7, 2007


Németország vállalatai az ország elmúlt hat évének legjobb gazdasági teljesítményének körülményei között gyarapodhattak 2006 folyamán. A GDP növekedési üteme 2005-höz képest 0,9 százalékkal növekedve elérte a 2,5 százalékot, melynek hátterében els?sorban a rekordmérték?, 12,4 százalékos exportnövekedés és a váratlanul magas fogyasztási és befektetési szint állt. Ezek els?sorban a labdarúgó-világbajnokság kedvez? következményeinek voltak betudhatók. Emellett a kedvez? adatok az idén januárban bevezetett három százalékpontos áfakulcsemelés el?tti, a befektetésekben tapasztalt megugrásnak is köszönhet?. Azonban idén ez az adóemelés minden bizonnyal negatív hatással lesz a fogyasztás szintjére, így a gazdasági növekedés egészére is, f?leg az év els? felében. Ezen id?szakra az elemz?k így egyetértenek a 1,5 százalékos növekedési el?rejelzésben, miközben a második félévre már er?sebb mutatóval számolnak.

2006 folyamán a munkanélküliség, az európai gazdaságok legnagyobb problémája, hatéves mélypontra csökkent, de még mindig 9,8 százalékos, tehát még mindig közel 4 millió német állampolgárnak nincs munkája. Idén komoly érdekl?dés veszi körül az országot, mely januárban vette át az Európai Unió soros elnöki tisztét. Angela Merkel napirendjén minden bizonnyal az energiaügy és a környezeti kérdések fognak dönt? súllyal szerepelni, azonban a német vállalatok számára sokkal fontosabb lesz két hazai vonatkozású ügy, az egészségügyi reform és a munkaer?-piaci reform kimenetele. Merkel ugyanis híve annak a rendszernek, hogy az alkalmazotti bérek színvonala tükrözze a vállalatok teljesítményét. E logika szerint pedig a reform indokolt lenne, hiszen míg a német bérek átlagosan 1,3 százalékkal növekedtek 2006 folyamán, addig a vállalatok nyeresége 6,9 százalékkal n?tt. Így a szakszervezetek is egyre er?sebben állnak ki a béremelések mellett. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor az növelheti a fogyasztást, ami pedig kedvez?en hat a nemzeti jövedelem növekedésének ütemére, de ekkor inflációs nyomással is számolnunk kell. Lássuk, e környezetben melyek Németország legnagyobb vállalatai:

1. Allianz: biztosító

2. Deutsche Bank Csoport: bankszektor

3. E.ON: közm?vek

4. DaimlerChrysler: tartós fogyasztási cikkek

5. Siemens Csoport: diverzifikált struktúrájú vállalat

6. Deutche Telekom: telekommunikáció

7. Munich RE: biztosítás

8. Deutsche Post: szállítás

9. Volkswagen Csoport: tartós fogyasztási eszközök

10. RWE Csoport: közm?vek

11. BMW Csoport: tartós fogyasztási cikkek

12. BASF Csoport: vegyipar

13. HVB Csoport: bankszektor

14. Commerzbank: bankszektor

15. Bayer Csoport: vegyipar

16. ThyssenKrupp Csoport: diverzifikált struktúrájú vállalat

17. Metro: kereskedelmi lánc

18. SAP: szoftveres szolgáltatások

19. Eurohypo: bankszektor

20. Porsche: tartós fogyasztási cikkek

21. Continental: tartós fogyasztási cikkek

22. EnBW-Energie Baden: közm?vek

23. Vattenfall Europe: közm?vek

24. Deutsche Lufthansa: szállítás

25. AMB Generali Holding: biztosítás

26. MAN Csoport: diverzifikált struktúrájú vállalat

27. Hypo Real Estate Holding: diverzifikált pénzügyek

28. Linde: vegyipar

29. Schering Csoport: gyógyszer és biotechnika

30. Deutsche Börse: diverzifikált pénzügyek

31. Landesbank Berlin: bankszektor

32. Merck: gyógyszer és biotechnika

33. TUI Csoport: szálloda, étterem, szabadid?

34. Celesio: orvosi m?szerek és szolgáltatások

35. AXA Konszern: biztosítás

36. HeidelbergCement: épít?ipar

37. Salzgitter: eszközök, felszerelések

38. Hannover Re: biztosítás

39. W&W-Wüsrenrot: diverzifikált pénzügyek

40. IKB: bankszektor





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány