Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

2007: pesszimista autógyárak
Deutsche Autobauer haken das Jahr 2007 ab)
von Hans-Jörg Wertheim
Die Welt, 1. März 2007


Bár a vállalatok több gépkocsit adtak el az év els? két hónapjában, mint az el?z? év hasonló id?szakában, a belföldi eladások száma csökkent. A VDA ágazati szövetség szerint ez az áfanövekedésre vezethet? vissza. Emiatt az autógyárosok egy újabb nehéz évet tudhatnak maguk el?tt. Az utóbbi két hónapban 13%-kal növekedett a gépkocsigyártás volumene. A VDA szerint további növekedésre nem kell számítani, mert a kínálat igazodni fog a kereslethez. Az áfakulcs beharangozott növelése el?tt még az év elején, aki akarta, megvette új járm?vét, így az év elkövetkez? részében további csökkenésre lehet számítani az értékesítés terén, tette hozzá a VDA igazgatója, Bernd Gottschalk.

Az ágazati szövetség azt is közölte, az idén 3,3 millió új gépjárm? gyártásával számolnak, és mintegy 95 000 eladatlan autóval. Újévkor még pozitívabban tekintett a jöv?be az ágazat, 3,4 millió gépkocsi legyártása szerepelt a tervek között. 2006-ban 3,47 millió új gépkocsit regisztráltak Németországban, az idei megtorpanás másik oka a szén-dioxid-kibocsátásról szóló környezetvédelmi vita lehet, mely elbizonytalanította a vásárlókat.

Az autóipar fontos bevételi forrását képezi az export. Négy Németországban gyártott gépkocsiból három külföldön talál gazdát. Az els? két hónapban 735 700 autót szállítottak külföldre, ez 14%-os növekedés a tavalyi két hónaphoz képest. A VDA szerint az autóipar jó kapacitáskihasználtsággal dolgozik. A személygépkocsi-gyártás tekintetében a növekedés februárban 7%-os volt





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány