Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Chirac ötéves programja
Chirac dresse un programme pour les cinq ans à venir
L’Expansion, 4 janvier 2007


Jacques Chirac-nak 2002-ben sikerült megvalósítania kampánya nagy ígéretét: csökkentette a személyi jövedelemadót. Most, öt évvel kés?bb, újra elnökjelölt-hangnemben vette célba a társasági adót, melyet 33%-ról 20%-ra szeretne csökkenteni az elkövetkezend? öt évben. Ez jogos is annak fényében, hogy a francia vállalatok így versenyképesebbé válhatnak. Valóban rájuk is fér, hiszen Franciaország ebb?l a szempontból különösen rossz pozícióban van Európában, ahol a társasági adó átlagosan 8%-al kevesebb, vagyis 25%. Ráadásul utóbbi érték folyamatosan csökken. Németországban épp az átlagos 25% uralkodik, de 2008 január elsejére a társasági adó még tovább csökken, várhatóan 15%-ig.

Chirac, elutasítva a baloldal ideológiáit és a túlzott liberalizmust (utalva Nicolas Sarkozy-re), egy harmadik lehetséges útra hívta föl a figyelmet, ezzel is emlékeztetve minket el?z? kampányára. Javasolta, hogy azok a vállalatok, amelyek „jutalmazzák annyira részesedés vagy fizetésemelés útján alkalmazottaikat, mint részvényeseiket”, részesüljenek 10%-os társasági adókedvezményben. Felvetette azt az ötletét is, hogy a beruházási alapok, amelyek el szeretnének adni egy társaságot, adjanak 20%-ot alkamazottaiknak a többletbevételükb?l. Végül el?állt a jó öreg „professzionális társadalombiztosítás” tervével, melynek négy f?bb feladata: „a munkanélküli-segély folyósítása, az álláskeresés személyre szabott támogatása, a szakmabeli mobilitás el?segítése és az egész életen át tartó képzések biztosítása”.

Utóbbi rendelkezés egy hajléktalanokkal kötött szerz?désen alapulna, melyben fel lennének tüntetve jogaik és feladataik. Mindezt egy új intézmény irányítaná, az ANPE és az Unedic fúziója. Az ötlet ridegen érinti a szakszervezeteket. Még ha utóbbiak támogatják a két intézmény operacionális közeledését, kétségbe vonják a fúzió helyességét. El?szöris azért, mert a Legf?bb Állami Számvev?szék szerint rendkívül költséges volna. Másrészt, mert a szakszervezetek, amelyek a munkaadókkal gondoskodnak az Unedic-r?l, nem szeretnék, ha felbukkanna egy olyan állami szerv, amely egyértelm?en az egyenjogúság végét jelentené.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány