Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Európa legsikeresebb fiatal vállalkozói
Europe’s Best Young Entreprenours
By Andy Reinhardt
Business Week


Habár nem övezte oly csillogás és felhajtás, mint az Eurovíziós Dalfesztivált, de a BusinessWeek.com által meghirdetett legsikeresebb európai fiatal vállalkozók versenye éppoly izgalmasnak bizonyult, és az internetes szavazás során a patriotizmus szele éppúgy érzékelhet? volt. A felmérés tavaly nyáron vette kezdetét. Az egyetlen kritérium az volt, hogy a jelentkez?knek 25 évnél fiatalabbaknak kellett lenniük. A jelöltek 21 és 25 év között szóródtak. Voltak köztük olyanok, akik 13 éves korukban indították el saját vállalkozásukat, vagy akik 15 évesen szálltak be a családi üzletbe. A jelöltek között az internet alapú vállalkozások kezdeményez?i mellett fogyasztói termékek gyártói és fiatal innovátorok álltak. Itt a november 1-jén lezárt szavazás els? hat helyezettjét közöljük. Helyezést?l függetlenül, mindegyikük kiemelt figyelmet érdemel.

1. Ben Woldring (Hollandia, 21) – Ben Woldring 1998-ban, 13 évesen indította be els? vállalkozását, és ma Hollandia legismertebb fiatal vállalkozójaként tartják számon. Ezen els? próbálkozása, a Bellen.com keretei között egy internetes portált hozott létre, melyen össze lehetett hasonlítani a különböz? mobilszolgáltatók által kínált csomagokat. Azóta kib?vült vállalkozása, a Bencom nyolc ingyenes hozzáférés? weboldalat m?ködtet a mobil és a vezetékes telefonszolgáltatások, illetve az internetszolgáltatók ajánlatainak összehasonlítására. A Bencom elemzéseinek áttanulmányozása után a felhasználók interneten keresztül meg is rendelhetik az adott csomagot, mely el?fizetési díjból Woldring részesedést kap. Woldring, bevallása szerint, évi többmilliós bevételre tesz szert.

2. James Gibson (Egyesült Királyság, 24) – James Gibson a Brighton University sportmenedzseri szakán tanult, mikor 2002-ben a lakótársa arról panaszkodott neki, hogy a szemetesben mindig túlcsordul a szemét, és ha valaki ki is üríti, sosem rak újabb szemeteszsákot a kosárba. Ezt kikerülend? Gibson egy olyan rendszert fejlesztett ki, mely a régi zsák eltávolítása után automatikusan egy újjal béleli ki a szemetest. A nagy sikernek köszönhet?en a licenszdíjak évi több tízezer fontos bevételt jelentenek Gibson számára.

3. Lars Duursma (Hollandia, 24) – A vitázást meg lehet tanulni. Ez áll Lars Duursma, a nem angol anyanyelv?ek kategóriájában vitázási világbajnoki címet nyert fiatal vállalkozó által indított cég, a Debatrix sikerének hátterében. Duursma a meggy?zés erejének megszállottja. Már egyetemi évei alatt beszéd- és vitatréningek tartására kapott felkérést számos nagyvállalattól. Így végül saját maga indított egy ilyen vállalkozást, mely jelenleg 15 trénerrel dolgozik. Emellett egy holland hetilapban hétr?l hétre elemzi országa politikusainak retorikai képességeit.

4. Karm Singh (Egyesült Királyság, 25) – Karm Singh Nagy-Britanniában született indiai család tagjaként megrögzöttje távoli hazája hagyományainak. Így informatikai tanulmányai alatt létrehozott egy honlapot, ahol dél-ázsiai zene, kép- és videóanyag áll ingyenesen a letölt?k rendelkezésére, miközben saját felvételeiket is feltölthetik a tárhelyre. Singh a reklámdíjakból profitál. A csupán néhány hónapja bejegyzett Desitouch. com célja, hogy a világ els? számú dél-ázsiai szórakoztató portáljává váljon.

5. Marvin Dominic Andrä (Németország, 24) – Andrä a németek autójuk tisztasága iránti mániáját igyekezett meglovagolni a BagPax nev? találmányával, mely egy borítás, ami könnyen az autó csomagtartójába és hátuljába szerelhet?. Andrä az interneten és az autós szakboltokon keresztül BagPaxek százait adta el. A terméket jelenleg csak Németországban forgalmazza, de Andrä célja, hogy más országokba is eljuttassa azt.

6. Julien Genestoux (Franciaország, 23) – 2000 nyarán a lyoni Insa egyetemen tanuló diák nem talált nyári állást magának Franciaországban, így 3 év múlva elhatározta, hogy létrehozta saját, kifejezetten diákok számára szolgáló állásközvetít? irodáját. Egy évvel a vállalkozás beindítása után a Jobetudiant 200 000 regisztrált felhasználót tart számon, napi 10 000 állásajánlatot kézbesítve. Genestoux idén több mint 100 000 eurós bevételt regisztrálhat, amit véleménye szerint pár éven belül akár meg is háromszorozhat.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány