Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Az e-kiskereskedelem fellángolása
La flambée du petit e-commerce
Guillaume Grallet
L’Express International, semaine du 29 juin au 5 juillet 2006


Egyre több vásárló és eladó választja az interneten folytatott kereskedést. A biztonságos pénzátutalás meger?sítése pedig csak fokozza a fejl?dést.

Már több mint 7 millió internetez? árul és vásárol az eBay-en keresztül: a farsangi jelmezt?l kezdve az alkalmi autóig bármit megkaphatunk a világhálón. A PrinceMinister. com-on a számítógépeket, a babacip?ket, a plejád könyveit, vagy a Gucci szemüvegeket úgy viszik, mint a cukrot. Hasonló a helyzet a 2xmoinscher.com-on (ami annyit jelent: fél áron), amely már fél éve ékszerkereskedelmet folytat. Az Opinion Way párizsi tanulmányi központ legutóbbi kutatása megmutatta, hogy magánszemélyek internetes kereskedése, vagyis a CtoC (consumer to consumer) csak tovább fog hatványozódni. S?t, a nagyközönség most el?ször gondolja úgy, hogy az internet a legalkalmasabb hely az üzletelésre.

Aymeric Chotard, a 2xmoinscher.com alapító tagja szerint a magánszemélyek közti internetes kereskedelem nem más, mint az ócskapiac általánossá válása. Cégén belül több mint 10 millió árut értékesítettek, a plüssállattól kezdve a konyhai mixerig. Az internet tartja magát kínálatának túláradó b?ségéhez, ami jóval meghaladja a szupermarketekét, amelyek amúgyis hátrányban vannak, mivel leltározniuk kell. És ez még nem minden. Az internetez?k a virtuális barangolás során az eladók tanácsaival is találkozhatnak, hiszen áruikhoz szövegeket is csatolhatnak. Ráadásul az, hogy az árak folyamatosan alkalmazkodnak a kereslethez és a kínálathoz, biztosítja az internetez?ket afel?l, hogy ne legyen az az érzésük, hogy átverik ?ket.

A vásárlóknak már csak egy kikötésük maradt. Csak akkor akadnak a horogra, ha garantált a biztonságos fizetés. Márpedig az évek során a biztos fizetési eszközök elterjedtek, és az eBay is felvásárolta 2002-ben a PayPal közvetít?t. A Carrefour kitalálta a „minden egy fedél alatt” módszert, ami még olcsóbb: megbízunk egy harmadik személyt, kinek a feladata, hogy biztosítja a fizetés menetét.

A hatóságok is elkezdtek beavatkozni ebbe az új jelenségbe. Renaud Dutreil miniszter vagy 15 000 magánszemélyt szeretne hivatalos státusba helyezni. Egy ilyen lépés az állam számára is lehet?vé tenné, hogy ne fossza meg magát az efféle b?séges bevételekt?l...





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány