Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Ikea elkápráztatja Pekinget
Ikea emballe Pékin
Frédéric Koller
L’Express International, semaine du 20 au 26 avril 2006


A svéd óriás Shanghai és Kanton után a kínai f?városba is beköltözött. A vásárlók pedig már alig várták. Április 12-én nyitotta meg kapuit a világ legnagyobb Ikea áruháza (a stockholmi után), amely a pekingi fogyasztók templomává szeretne válni. Ezt 8000 különböz? termék biztosítja 3 emeleten, 43 000 négyzetméteren.

Mióta megnyílt, állandó sor áll az épület el?tt. Hogy elkerüljék a vásárlók beözönlését (mint a shanghai kisebb áruház esetében, ahol a nyitási napon 80 000 látogató árasztotta el az üzletet), egyszerre csak 60 000 vásárlót engednek be. Kérdés, az Ikea mennyire állja meg a helyét egy ilyen népes ázsiai f?városban? A választ részben egy ott dolgozó adja meg: „Az Ikea majdnem ugyanolyan Kínában, mint máshol. Amit speciálisan a helyi vev?körnek terveztek, csupán egy vörös asztal a Kutya éve miatt és egy wok.” Persze ennél azért jobban alkalmazkodik a cég. Ezt bizonyítják pl. a minilabirintusok, amelyek egy túlnépesedett ország térkihasználási igényeit elégítik ki.

Az Ikea további hét áruházat kíván építeni 2010-ig. A Kínában eladott bútorok (ahol a vállalat termékeinek 25%-át állítják el?) a legeslegolcsóbbak az egész Ikeabolygón. Itt négy év alatt 50%-kal sikerült csökkenteniük a bútorárakat. A tipikus vásárlóik a 25 és 40 év közötti modern n?k. Átlagosan egy vásárló 30 eurónyi értéket tologat a bevásárlókocsijában. A jöv? pedig elég ígéretes, figyelembe véve a kínai ingatlanboomot, és a polgári réteg felemelkedését. Az Ikea birodalma Ázsiában egyre csak n?. Idén még két áruház nyílik Japánban.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány