Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

A kínai fejtör?
Le casse-tete chinois
Eric Chol
L’Express International, semaine du 23 au 29 mars 2006


Kína megvásárolt négy, harmadik generációs atomer?m?vet, amivel az évszázad szerz?dését kötötte meg. Jacques Chirac diplomáciai tanácsadója, Maurice Gourdault-Montagne ellátogatott Tokióba (ahol találkozott Koizumi miniszterelnökkel) és Pekingbe, hogy tárgyalni kezdjen az Areva sorsáról. Valéry Giscard d’Estaing volt francia elnök és az Areva igazgatósági elnöke, Anne Lauvergeon március 29–30-án Tianjinbe utazott, hogy elnököljön a Francia–Kínai Bizottság gy?lésén, amelynek tárgyát az energia és a tartós fejl?dés képezte, és amelynek célja a francia társulás támogatása volt. A kérdés csak az, mi az a határ, ameddig elmehetünk szakértelmünk átadásában, tudván, hogy ez meger?sítheti a helyi konkurenciát? Peking már állítja, hogy külföldi segítség nélkül is képes nagy sebesség? vonatot el?állítani. Egy másik érzékeny területen, a légügyi szektorban a brazil Embraer után az Airbus, amely Pekingben tanulmányi központot nyitott, Kínában egy új gyárat készül építeni új modelljének, az A 320-nak.

Vagyis a nagy szerz?dések, amelyek régóta a francia–kínai kereskedelem alapját képezik, egyre kevésbé egyértelm?ek ipar?z?ink számára. Nehéz egy olyan Kínának nemet mondani, amelynek az Airbus idén 80 gépet készül átadni, és amelynek energiaszükséglete 2020-ig várhatóan a háromszorosára n?. Szerencsére a kínai piac kiterjedése, és az, hogy vezet?ik nem szeretnék minden vagyonukat egy vállalkozásba fektetni, mindenki számára esélyt kínál. Az Areva épp ezért fektet nagy reményeket a létez? er?m?veinek megduplázásába.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány