Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Edzés az emlékezetnek
Training fürs Gedächtnis
von Ernst Pöppel
WirtschaftsWoche, 27. März 2006


Aki nem mozog eleget, veszít erejéb?l, aki pedig nem gondolkodik eleget, veszít emlékez?képességéb?l. Az agy olyan, mint az izom, ha nem eddzük, gyengül, lelassul. Nem mindenkinek adatik meg szerencse, hogy munkája során „edzésben tartsa” az agyát. Mit kell tenni, hogy szellemi lehet?ségeinket teljesen kimerítsük? Kutatások kimutatták: ha sportolunk, csökken annak a valószín?sége, hogy Alzheimer-kórban betegedünk meg. Az ember mozgásra született.

További receptek: naponta tíz perc erejéig memorizálni kell, verset, vagy bármilyen más egyéb bölcsességet. Nemcsak javítja az emlékezetet, hanem ill? alkalommal annak el?hívásával jó benyomást is tehetünk a társaságban.

A „lustábbak” közül sokan a jöv? fejlesztéseiben bíznak: néhány éven belül várhatóan rendelkezésre fognak állni olyan gyógyszerek, melyek segítenek szellemi „kapacitásunkat” karbantartani. Eric Kandel amerikai Nobel-díjas kutató már bejelentette ehhez hasonló kapszulák kifejlesztését. A gyógyszertárakban azonban még egy jó ideig nem lesz kapható. Helyette léteznek az ún. Gingko-kivonatok, melyek segítségével precízebb lesz mozgási koordinációnk, jobban tudunk koncentrálni és kedélyállapotunk is javul. Krízishelyzetekben lazábbak maradunk, könnyebben tudjuk kezelni a stresszes helyzetet. A pozitív hatások oka, hogy az idegsejtek energiaháztartása javul, így azok aktivitása is felgyorsul.

Fogadjuk meg tehát a következ? tanácsot: mindennap tanuljunk valami újat, ezzel fejlesztjük a kreatív gondolkodás platformját, rendszeresen mozogjunk, valamint minden este igyunk meg egy pohár bort. (Figyelem: hallgassunk Horatiusra és tartsunk mértéket!)





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány