Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Innováció; igen, de merre?
Innovate, Yes – But Where?
By Rich Karlgaard
Forbes Magazine, March 13, 2006


Az innováció ciklikus. Egyszer népszer?bb, másszor kevésbé. Most éppen megint felkapott téma, amit a közelmúltban megjelent nagyszámú ilyen témájú könyv is jól példáz, amelyek közül számos található az eladási listák élén (Geoffrey Moore: Dealing With Darwin: How Great Companies Innovate at Every Phase of Their Evolution, Vijay Govindarajan & Chris Trimble: 10 Rules for Strategic Innovators: From Idea to Execution).

Újítani pedig mindnyájunknak kell. A kihívást e téren az jelenti, hogy biztosítsuk bevételeinket és nyereségünket, miközben maximálisan kihasználjuk az új lehet?ségek kutatására szánható id?t, mentális energiát, és anyagi forrásokat. Ez els?sorban akkor igaz, ha nagy vállalatokat vezetünk. A hivatalnokoknak nincs akkora lehet?ségük, hogy feje tetejére állítsák a körülöttük lév? világot, mint ahogyan azt a Skype tette a távolsági telefonbeszélgetések piacán.

És mégis, a tisztvisel?k is tudnak tenni valamit az ügy érdekében. Csak gondoljunk az alábbi példákra.

Költség innováció. Bármelyik keménykez? vállalati vezérigazgató képes arra, hogy pozíciójába kerülve visszavágja a költségeket. Innováció ahhoz kell, hogy lefaragjuk költségeinket, miközben visszaállítjuk vállalatunk vitalitását. Épp ezt tette Carlos Ghosn, amikor 1999-ben megérkezett a Nissanhoz. A vállalatból tömegszámra folyt ki a pénz, miközben a Toyota el?renyomulása folyamatosan visszaszorította piaci részesedését. Ghosn felmondott az elkényelmesedett alkatrészszállító keirecunak (sajátos japán vállalati kartell), és nyitott a beszállítók globális kínálata felé. Majd leállította a piacon kevésbé kedvelt modellek gyártását, utasítást adott mérnökeinek új, vonzó megjelenés? modellek tervezésére. Ezzel nemcsak a költségeket faragta le és a vállalati struktúra fölösleges, egymást átfed? részlegeit számolta fel, hanem az alkalmazottakat is sikerült motiválnia.

Logisztikai innováció: A UPS már régóta jelen van a távolsági gyorsposta piacán. M?ködése során olyan kihívókkal kell(ett) felvennie a versenyt, mint a FedEx vagy a Yellow, akik már rég benyújtották igényüket vezet? piaci pozíciójának megszerzésére. De a UPS a folyamatos innovációnak köszönhet?en a Nike sportruházati óriástól például interneten keresztül veszi fel a rendeléseket, majd a cip?ket még aznap hajóra teszi. A vállalat bevételeinek egyre nagyobb részét fordítja az újításokat kidolgozó szürkeállományra, ezek a kiadások csak kismértékben maradnak el a f? profilra, a szállításra fordított összegekt?l.

Designinnováció: E téren az Apple, a BMW és a Breitling óragyártó vállalat jár az élen. A megjelenés folyamatos megújulásával óriási többletbevételeket képesek jegyezni.

Innováció az adatfeldolgozás terén: A Harrah’s Entertainment adatközpontú megközelítésének köszönheti hatalmas bevételeit. A vállalat vezérigazgatója, Gary Loveman a vendégek és a játékgépek statisztikáinak elemzése révén tudta vállalatát a kaszinóipar legjelesebb képvisel?jévé felemelni.

Az innováció tehát túl jó és er?teljes ahhoz, hogy csupán a fiatalokra bízzuk.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány