Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

A tanáraim: anyu és apu
Meet My Teachers: Mom and Dad
By Michelle Conlin
Business Week, February 20, 2006


Az otthoni tanítás (homeschooling) egyre nagyobb teret nyer a m?veltségi elit körében. Egyre több szül? véli úgy, hogy még a legjobb iskolák is idejétmúlttá váltak, mivel passzív módon tanítják a gyereket. A mai globális világban pedig épp az aktív tanulásban látja sok szül? a kiemelkedés kulcsát. „Számos anyuka megrökönyödve figyeli, mi folyik az állami és magániskolákban, és úgy véli: Tudjátok mit? Én ezt jobban tudnám csinálni, és nagyobb részt is szeretnék vállalni gyermekem életéb?l!” – véli Christopher Lubineski, a University of Illinois pedagógia professzora.

E jelenség elterjedését számos tényez? segíti. Ezek közül egyik a földrajzilag jóval kevésbé meghatározott munkavállalás és a flexibilis munkaid?. De a legfontosabb talán mégis az internet ily nagyfokú elterjedése, mely szinte minden szükséges tudásanyagot közvetít: a Federal Reserve közgazdasági oktatóprogramjától a firenzei Uffizi Képtár online tárlatvezetésén keresztül a UCLA internetes filmm?vészeti szemináriumaival bezárólag. A világháló térnyerésének tudható be els?sorban, hogy az Egyesült Államokban az otthon tanulók száma az 1999-es 850,000 gyerekr?l mára 1,1 millióra növekedett.

Eddig mindenki úgy tartotta, hogy a szül?k dönt?en vallási okok miatt tartják otthon gyermekeiket, a legújabb kutatások szerint azonban az okok sokkal inkább a szül?k által nem megfelel?nek tartott iskolai környezetben (a negatív csoporthatásban, a biztonság hiányában, a kábítószerek elterjedésében) keresend?ek. Az eredmények pedig magukért beszélnek. Már évek óta az otthon tanuló gyerekek söprik be a legjelent?sebb helyesírási és földrajzi versenyek f?díjait.

Sokan kritizálják a hagyományos iskolarendszert, mondván, hogy ezek olyan „tömegtermelésre” specializálódott intézmények, melyek képtelenek az alkalmazkodásra. Az iskolák olyanok, mint a gyárak futószalagjai, amelyek olyan konformista munkaer?t képeznek, mely megfelel a monoton gyári munka vagy a rideg vállalati hierarchia elvárásainak, az új gazdasági trendek követelményeinek azonban semmiképpen sem. Még az oktatási minisztériumban is úgy vélekednek, hogy a jöv? ígéretes oktatási módozatai – az e-learning vagy a virtuális iskola – nem illeszthet?ek be a jelenlegi rendszer keretei közé. Nem mindenki ilyen optimista a homeschoolinggal kapcsolatban. Számos szül? és oktató úgy véli, hogy az iskolából való kiemeléssel a gyerek szocializációjában komoly károsodást okozhatnak.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány