Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Felpörgetett dinamó
Revved-Up Dynamo
By Jack Ewing
Business Week, November 1, 2004


Németország egyébként meglep?en er?s exportgépezete a jelek szerint képtelen új munkahelyek teremtésére.

Németország napjaink legjelent?sebb iparcikkexport?re. Bár az ország idei, mindössze 1,8%-os gazdasági növekedése nem ezt az érzetet kelti, a 10,2%-kal növekv? export egy pozitív folyamat megindulásának jele. Bár jelenleg még akadályt jelent az er?s euróárfolyam, amely a német vállalatok számára sem els?sorban el?nyöket hoz a konyhára.

Kizárólag ez mégsem hátráltatja olyan hatalmas ágazatok fejl?dését, mint az autógyártás: a német gyártók ebben az évben 16%-os növekedést könyvelhettek el. Például a BMW csak az Egyesült Államokban 9,3%-kal tudta növelni eladásait. A német gyártók a növekedést pedig nem mellékesen úgy érték el, hogy nem növelték az alkalmazottak munkaórájának számát – s mint tudjuk, ez Németországban kulcskérdés. Csökkentették költségeiket azáltal is, hogy egyes alkatrészüzemeiket Kelet-Európába és Ázsiába helyezték, ahol a költségek jelent?sen alacsonyabbak.

A lokális iparcikkeladások a helyszíni jelenlét következtében n?ttek: Lengyelország 21, míg Kína 23 millió dollárt költött német iparcikkekre a 2003-as esztend?ben. A rossz hír az, hogy az exportnövekedés nem hoz változást a már-már pattanásig feszült munkanélküliségi helyzetben, amely pedig kulcskérdés lenne a befektet?i kedv és bizalom visszaszerzéséhez, és általánosságban a gazdaság teljes fellendüléséhez. A (bejegyzett) munkanélküliek számát az idei év telén minimálisan 5 millióra teszik.

A megfigyel?k mégis bizakodnak. Abban szinte mindenki biztos, hogy egy év múlva jelent?sen jobb helyzetb?l tekinthetnek vissza a mai problémákra.




© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány