Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Kezdj új életet!
Get a Life!
By Jodi Miller and Matt Miller
Fortune, November 28, 2005


Heti hét napon át huszonnégy órát dolgozni – ez valószín?leg jó a vállalatoknak, ám rendkívül rossz az egyéniségeknek – s?t, gyakorlatilag mindenkinek. Az üzleti világ ezért új megoldásokat talál ki a termelékenységet csökkent? normák kiküszöbölésére.

A családi feszültségek és az er?teljes mindennapi stressz nem egy konfliktusokkal terhelt munkamániás jellemz?i Amerikában, hanem egy szakmájában elhivatott és igyekv? polgáré. „Az emberek az elmúlt tíz évben immár úgy beszélnek e jelenségekr?l, mint egyszer?en elkerülhetetlen dolgokról” – hangsúlyozza Howard Schultz, a Starbucks kávéházláncolat vezérigazgatója.

A problémára nincs egyszer? megoldás, nem elég egyénileg „ügyesebben” vagy „takarékosabban” bánni a munkaid?vel, feladatokkal. Az egész amerikai vállalati szférának (a köznyelvben corporate America – a szerk.) tanulnia kell a leckéb?l, miel?tt még a fiatalabb generációkból végképp kiveszik a munkakedv. Az „amerikai álom” olyan kulcsfontosságú sarokpontjai vannak kivesz?ben, mint a társas életmód, a barátok, a mindennapi ima, a pihenés. A szolgáltatószektor olyan meghatározó részeiben, mint a tanácsadó cégek, a jogi irodák és a bankvilág, a vezet? tisztségvisel?k hetente 80 órát dolgoznak az üzlet sikeréért. Egyes vezet?k nem tartják súlyosnak a helyzetet, és állítják: az ? fiatalkoruk idején egy menedzser ugyanennyi munkaórát dolgozott. A versenyhelyzet akkor sem, most sem enged lazítást – hangsúlyozzák.

A legtöbb cég élére azonban már most nehéz igazán jó képesség? embert találni. „A fels?vezet?i állások és karrierek újragondolása jelenthet csupán megoldást” – véli Jeanie Duck, a Boston Consulting Group szakért?je. – „Ez egy régi tévhit, mely szerint a vállalatok tele vannak kiváló képesség? munkaer?vel, akik hajlandóak ilyen munkamennyiségre” – teszi hozzá. Az a vállalat kaparinthatja meg a legtehetségesebb, legnyer?bb emberi er?forrást, amely képes ésszer?síteni az eddigi munkanormát.

Az üzleti vezet?k négy dolgot tehetnek: egyrészt felszámolni a „férfimunka” fogalmát, és lehet?vé tenni az eddig ide sorolt feladatok végzését n?k számára is. Félreértés ne essék: a férfiak is ezt akarják. Másrészt a vezet?i állásokat a vállalati versenyképesség részévé kell tenni, s ennek értelmében meg kell kezdeni a munkakörülmények humanizálását, hogy vonzza a szépremény? munkaer?t. Harmadsorban hinni kell benne, hogy mindez lehetséges, hogy lehet változtatás a fels?bb vezet?i szintek normarendszerében. A kihívásról vita kell a vállalati szférában. A dolgok nyílt átgondolására van szükség. Ahogyan Anne Mulcahy, a Xerox igazgatón?je fogalmaz: „Az üzletnek kell a heti hét napos, huszonnégy órás munka. Az egyéni dolgozónak nem”.




© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány