Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Válassz: TGV vagy kisvasút?
TGV ou tortillards!
Georges Dupuy
L’Express International, 6-12 Octobre 2005


800 kilométernyi vasútvonalon csigatempóban haladnak a vonatok. A Christian Lacroix által felszerelt vagonokon az Île-de-France átutazói még a vesekövükt?l is megszabadulhatnak. Senki nem tagadja a TGV el?nyeit, de az, hogy az SNCF (francia vasúttársaság) nagy sebességet adományozott, a klasszikus útvonalak rovására ment. 1990 és 1997 között a vasúthálózatba fektetett 91 milliárd frank felét a TGV-kre fordították. „Az SNCF-nek választania kellett, minek eredményeképpen csak a TGV m?ködhet rendesen.” – magyarázza Patrick Gandrieau, a CFDT (Francia Demokratikus Munkavállalói Szövetség) vasutas vezet?je.

A Lausanne-i M?szaki Iskola vizsgálata szerint a francia vasút mai állapota nyomasztó. Ha nem fektetnek bele elég pénzt, a 29 000 kilométernyi vasút 60%-a tönkremegy 2025- ig. Vidéken teljes a fölháborodás. De a képvisel?k is nagy h?hóval követelik a TGV kiterjesztését. A helyzet javításához évi 350 millió euró lenne szükséges az elkövetkezend? tíz évben. Dominique Perben közlekedésügyi miniszter felkérte az RFF-et (Francia Vasúthálózat) és az SNCF-et, hogy év végére készítsenek el egy megújítótervet. Már csak az a kérdés, ki fizet majd. Az állam – aki soha nem gondoskodott róla – 70 millió eurót ígért, mikor még az 500 milliós tartozását se fizette ki az RFF-nek. Manapság nem úgy t?nik, hogy az állam sokat tör?dne a dologgal.




© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány