Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Ahogy tetszik
Have It Your Way
By Melanie Wells
Forbes Magazine, February 14, 2005


Amikor idén tavasszal a GM Hummer H3-as modellje legördül a kifutószalagról, a különböz? helyekr?l érkez? változatos inspirációk sorát tapasztalhatjuk majd rajta: egy csokor újítás a mindennapi vezet?k számára. A General Motors annak nyomása alatt, hogy készítsen végre egy középár-kategóriás sporthaszonjárm?vet a megszokott, macsós Hummer-életérzéssel, megfogadta a vásárlók tanácsát. Nem is akármilyen módon: a véleményez?k 3 napon át kritikának vethették alá a bels? és küls? terveket a vállalat tervez?inek figyelmét?l övezve. „Kíváncsiak vagyunk rá, meddig feszíthetjük a saját határainkat” – érvel Jon B. Albert, a GM f?tervez?je.

A kritikákat azért természetesen er?s szelekciónak vetették alá, lévén hogy a GM eleve tulajdonosa másik két, a Hummer kategóriájába sorolható járm?típusnak is, a Jeep Cherokeenak és a Chevrolet Blazernek. Nem vállalható tehát a kockázat, hogy a három modell esetleg túlontúl hasonlóvá válik – ahogy azzal páran már meg is bélyegezték a Hummert és a Cherokeet. A piacot mindenesetre kétséget kizáróan sokkolja az új Hummer mindössze 30 000 dolláros ára és (a korábbiakhoz képest) szolidabb megjelenése. A vásárlókkal való közvetlen egyeztetést?l és véleményük szondáztatásának hasznosításától a GM dollármilliókat remél.

De át kell-e adniuk a vállalatoknak a termékeik „csomagolása” fölötti dönt? szót az ügyfeleknek? Lehetséges, hogy igen. Ilyenkor azonban komoly költségeket kell vállalniuk, és csak a együttm?ködés sikere érdekében vallott komoly elszántság kelhet versenyre a fejlesztési gyorsaságban folyó verseny jelent?ségével. Ez a megközelítés pedig az Egyesült Államokban is mer?ben újat jelent. A folyamatot ugyanakkor jelent?sen megkönynyíti, hogy a digitális világban élünk: az együttm?ködésre felkért vásárlókat e-mail adatbázisból választják ki. A GM-hez hasonló utat kezdett a közelmúltban a Whirlpool, a Dannon (Európában Danone), a játékgyártással foglalkozó RC2 és a gyorsétteremlánc Taco Bell is.




© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány