Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Milliárdokat spórolnak a német autógyárak
Deutsche Autobauer sitzen auf Milliarden
Von Judith Steinwitz
Financial Times Deutschland, 01. Dezember 2007


Az iparág szakért?i szerint a BMW, a Volkswagen és a Daimler számláin összesen mintegy 34 milliárd euró gy?lt össze. A nagy autógyárak tehát felkészültek a nemzetközi verseny megmérettetéseire. A pénzgy?jtés azonban még nem ért véget. Jöv? évben a legnagyobb konszernek további 26,5 milliárd eurós szabadon felhasználható tartalékkal számolnak, mondta Georg Stürzer autópiaci elemz?, a müncheni UniCredit munkatársa az Automobilwoche cím? újságnak adott interjújában. Ezzel a német gyárak jól fel tudnak készülni az autópiacon tapasztalható egyre er?sebb verseny kihívásaira. Így a részvényesek számára is magasabb osztalékot utalhatnak ki, valamint a tartalékokat környezetkímél? technológiák kidolgozására fordíthatják.

A pénztartalékokra úgy tesz szert a vállalat, hogy az úgynevezett Free Cash Flow alapján befolyt összegekb?l az összes beruházásra szánt pénzt, valamint a kutatásra és fejlesztésre fordított összegeket is levonták, és az így maradó összeg a tartalék. A legnagyobb mérték? pénzbeli tartalékot az új Daimler Ag. fogja felhalmozni 2008 során, állítja Stürzer. A Chrysler leválása után önálló autógyárrá váló Daimler sokkal többet tartalékolt idén is, mint két másik említett társa. Ebben az évben a stuttgarti mamutvállalat 7,1 milliárd eurót tartalékolt, míg 2008-ban a tervek szerint akár 8,9 milliárd eurót is generálhat a cég. A Volkswagen újításainak köszönhet?en, valamint annak, hogy felhagytak a felesleges beruházásokkal, 2007 során mintegy 4,3 milliárd euró tartalékot sikerült felhalmoznia, míg 2008-ban 2,7 milliárdot várnak. A három nagy közül a BMW áll az utolsó helyen, melynek Free Cash Flow tartalékai évek óta 1 és 2 milliárd euró között mozognak.

A gazdagság veszélyeket is rejthet, ha a nagyobb részvényesek nem védik meg a cégeket az ellenséges felvásárlási kísérletekkel szemben. A Daimler vezetése november során elhatározta, hogy 7,5 milliárd euró értékben felvásárolja kisbefektet?k kezén lev? részvényeit.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány