Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Lassuló tendenciák a kínai autópiacon
China: Slowdown on the Car Lot)
By Dexter Roberts and Ian Rowley
Business Week, October 29, 2007


A kínai autópiac idei 24 százalékos b?vülése láttán joggal hihetnénk, hogy a szektorban érdekelteknek nincs okuk a panaszra. Mégis, számos autógyártó szorult helyzetben van. Az eladások meg sem közelítik az év elején kit?zött célszámokat, melynek köszönhet?en az árszint 15 százalékkal esett, jelent?s profitkiesést okozva. „Az árharc komoly nyomást gyakorol az autógyártókra” – mondja Lawrence Ang, a Geely Automotive vezérigazgatója. Cége idei célszámait 240 000 eladott autóról 190 000-re kellett visszaállítani. „A profitrés alacsony, miközben a nyersanyag ára magas. Így a kiesést rendkívül nehéz pusztán a költségek csökkentésével pótolni.”

A negatívumokat azonban nem csupán a hazai márkák érzékelik. Buick és Chevrolet is várhatóan 5 százalékkal kevesebb autót tud majd értékesíteni, mint ahogyan azt év elején tervezte, míg a Hondánál ez az arány 18 százalékos. De a Peugeot és a Hyundai sem kerülhet el egy legjobb esetben is 25 százalékos célszám-kiigazítást. A 2007-es év eddig mindenesetre nagy csalódás a kínai autógyártók számára.

A legsúlyosabb gondok a kisautók piacán érzékelhet?k. Az egy évvel ezel?tt még a legjobb kilátásokkal biztató szegmenssel kapcsolatban kiderült, hogy jóval kevesebb fizet?képes fogyasztó van a piac alsó szegmensén, mint azt korábban gondolták. Így az 1000 köbcenti henger?rtartalom alatti kisautók eladása mindössze 7 százalékkal növekedett augusztus folyamán. Az ennél valamivel nagyobb kategóriában a növekedés még kisebb, mindössze 4 százalékos volt – írja a piackutató JD Power & Associates. Mindemellett pedig a kínai fogyasztók türelmesen kivárják, hogy a gyártók tovább csökkentsék áraikat.

A verseny egyre kiélezettebbé válik. Már csaknem minden márkának van saját szalonja Kínában, ami szintén nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a szektorban az összprofit 2007 els? felében a tavalyi 15,1 százalékról 8,8 százalékra csökkent az év els? felében. Az egyetlen reménysugár a nagyautók piaca. Itt típustól függ?en 35–45 százalékos növekedés tapasztalható. Mindez azt jelentené, hogy a kisautókra tervezett kínai gyártósorokat el is lehet kezdeni átállítani a nagyobb modellek gyártására?





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány