Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

Jöjjön vissza, Mr. Chips!
Come Back, Mr. Chips
By Julie Scelfo
Newsweek International, September 17, 2007


A Nemzeti Oktatásügyi Szervezet (National Education Association – NAE) adatai szerint az iskolákban tanító férfi tanárok száma 40 éves mélyponton van. A jelenleg alkalmazásban lév? 3 millió tanárnak csak negyede férfi az Egyesült Államokban. A probléma az általános iskolákban a legakutabb, ahol a férfi tanárok aránya mindössze 9 százalék – szemben az 1981-es 18 százalékkal. „Ha a gyerekek nem látnak férfi tanárokat az osztályteremben, az a percepció fog kialakulni bennük, hogy a tanítás kizárólag n?i foglalatosság” – mondja Reg Weaver, a NAE elnöke. Ha nem változtatunk ezen, akkor a folyamat id?vel visszafordíthatatlan lesz.

Habár a tanári foglalkozás eln?iesedése már a 80-as években elkezd?dött, az iskolai vezet?k szerint a közelmúltban a probléma még éget?bb lett, mivel egyre csökken a diplomát szerz? férfiak n?kkel szembeni aránya, és a fiúk egyre több problémával küzdenek az iskolában az írás és az olvasás terén. Számos okkal magyarázható, amiért a férfiak kisebb arányban lépnek a tanári pályára. A kezd? tanári fizetés például alig éri el az évi 30 000 dollárt. De sokan úgy vélik, hogy a férfiak azért kerültek távolabb az oktatástól, mert hiányzik bel?lük a nevelés természet adta képessége. A gyerekekkel túlságosan tör?d? férfiak pedig hamar válhatnak homoszexuálissá a szül?k szemében – amire nem is egy példa szolgált már eddig az amerikai iskolákban. De a pedofília vádja is hamar utoléri a férfi tanárokat.

A problémát azonban felismerték, és az oktatási intézmények igyekeznek tenni ellene. Idén nyáron az Indiana University például szemináriumot szervezett a férfiak és az oktatás tárgykörében. Júliusban, Pennsylvaniában 1 millió dollárt szántak a „Call Me MISTER” program egész államra történ? kiterjesztésére, mely célja férfi tanárok rekrutálása. Manhattanben pedig programot indítottak, hogy segítsék a még képzés alatt álló férfi tanárok elhelyezkedését. A gyerekeknek szükségük van a jó tanárokra. Férfiakra és n?kre egyaránt. A megfelel? arányhoz minden eddiginél nagyobb szükség van a hatóságok és az oktatás körüli civil szervezetek segítségére.





© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány