Utolsó hozzászólások


Dr. Sebestyén Sándor író és történész cikkei hihetetlen érdekesek, izgalmasak s talán ami a legfontosabb érthetőek az olvasó számá…






Publikálni szeretnék Önöknél. Hol találom a formátum-információt? Jánossy Dániel ÁSZ

A nyereségeknek tökéletesen szalonképeseknek kell maradniuk
Profits Should Stay Perfectly Presentable
By James C. Cooper and Kathleen Madigan
Business Week, January 24, 2005


A 2004-es esztend? negyedik negyedéves eredménye a vállalati szféra számára – ha csak kevéssel is, de – elmaradt a korábban várttól. A piaci elemz?k többsége így is szolid, mintegy 15%-os haszongyarapodást irányozott el?re erre az id?szakra, így azonban a teljes évre vetített haszongyarapodás mintegy 20% körül alakul majd. Érdemes hát újra áttekinteni a várakozásainkat eddig befolyásoló tényez?ket, és új lapot nyitni az új esztend?re. Az elemz?k az idei évre már egybehangzóan állítják: a tavalyinál is alacsonyabb profittal kell számolnia a vállalatok többségének. Számosítva a várakozásaikat: mintegy 10,5%-ot jósolnak, ahogy azt a Thomson Financial a közelmúltban összesítette. Az elemz?k pesszimistának t?n? várakozásait azonban hiba lenne önmagában szemlélnünk. Ha vetünk egy pillantást a vállalati stratégák saját számításaira is, mindjárt más a kép: ?k legjobb esetben is mindössze 6%-os növekedésre számítanak – tegyük hozzá, talán hitelesebb és szélesebb rálátással a helyzetre.

Mi áll valójában a rég nem látott borúlátás mögött? A legutóbbi, decemberi felmérések szerint az utolsó hónapban 157 000 új munkahely jött létre, amely azt bizonyítja, hogy a piac fejl?dik. A munkaer? árszínvonala szintén lejjebb került, ez a két tényez? együtt pedig elviekben a profit növekedéséhez vezet. 2005 azonban minden bizonnyal más eredményt hoz majd: a vállalati szféra szerepl?i – ideértve els?sorban az alkalmazottakat – az eddigieknél ugyanis nagyobb hasznot szeretnének majd húzni az elmúlt id?szak növekedéséb?l. Innent?l pedig az egyetlen jelent?s kérdés a termelékenység, ha ugyanis abban számottev? és folyamatos fejl?dést könyvelhetünk el, akkor és csak akkor képzelhet? el a fokozott igények kielégítése – a profit tartós csökkenése nélkül.




© 2005-2019, Polgári Szemle Alapítvány